it is what it is

nån update om helgen? tja, lördag, var och såg R's sista tball spel för denna säsong innan jag brummade iväg till htown. mötte upp med Andrea, gjorde lite hemlisar och hade sushi till middag med Siri, Martin, Mikkel, Katharina och Natascha. sen direkt till Roxy och fira Martin's födelsedag som han hade i veckan. kul kväll, även Meri och Aneta joinade dansgolvet! intressant körtur hem till Andrea för en annorlunda efterfest haha. ojnä.
vaknade sent, blev schasad iväg till the Galleria medan A lämnade huset för några timmar, så jag passade på att bränna ett par hundra dollar på trevliga grejer såsom vs bikiniövredel och hemlisar från jc (bild nedan). sen mötte jag upp med tjejerna från igår + Eva vid Starbucks. fortsatte till en trevlig park för att chilla och pjasa runt, fick besök av Mikkel med öl och röda solo cups - så himla mys att sitta där i solnedgången med vänner, värme, utsikten och allt det amerikanska! (och mamma oroa dig inte, jag trivdes finfint med mitt vatten. amerikansk öl är inget vidare.)
helgen avslutades med god middag- indian style! underbart gottttt.
avslutar blogginlägget med några bilder, ett par snodda av Andrea. önskar er alla en bra start på veckan! puss

14.05.2013 kl. 07:28

solsken

rätt lame dag bortsett från det underbara vädret och att jag knappt hade nån arbetsdag haha.
nytt inlägg om helgen på kommande, redan ikväll (men godmorgon till finlaand) om jag inte latar mig ur den uppgiften. håll tummarna.
elr tja vetja ni måste göra det. sov ni bara (: x

14.05.2013 kl. 05:56

keskiviikko

oj så fort början av veckan gått. men nu är vi här med torsdag bakom knuten. hostmamsens föräldrar lämnade texas på morgonen, värmen har kommit tillbaka och kidsen var underbart enkla att passa idag. inte mycket att klaga på.

hade lust att skriva ett intressant inlägg men nu kommer jag inte alls på nåt kul att skriva om så ni får nöja er med en lame vardags-uppdatering. veckosluten brukar föra med sig mer intressant, så.. jo. hej så länge.

random 3AM bild på några tyskar, österrikare, danskar, en sydamerikan och en finne

09.05.2013 kl. 05:38

kräftor & stuff

åå nämen tittaa, det börjar flyta på här på bloggen. be proud of me ^-^

nu är helgen också över. underbar helg det har varit (: speciellt söndan.

startade dagen med en trög morgon och träffade på två nya aupair-tjejer (en av dem som nyss anlänt till houston) vid Old Town Spring's texas crawfish music festival - lite som rodeon men tjurarna&hästarna byttes ut till kräftor. haha. Underbart solig och varm dag jämfört med gårdagens storm. Senare träffade vi också på Meri och killarna!
Gick inte in på själva festivalområdet med scenen och nöjesåken etc, men trivdes urbra med att strosa runt på Old Town Spring's gator med alla sina antik-, souvenir- och klädbutiker samt restauranger. Och så hade det satts upp en massa tält med allt från karneval-mat till mekaniska tjurar. Så kul!

Efteråt fortsatte jag Meri och guysen till en park för att chilla och spela lite volley, sen bar det av till en kort aupair-träff vid starbucks med min lcc- ny aupair här också, rätt så nära mig faktiskt (:
Sen en sväng tillbaka till festivalen dit Eva, Andrea o.co. också hittat, yrade lite runt bland berusade amerikaner innan jag styrde kosan hem. och litelite bilder fick jag också av dagen!

kompis! han tyvärr inte mysa med alligatorn

29.04.2013 kl. 07:05

söndag. klockan är snart två och jag ligger ännu i min säng (: död fisk. men det är totally acceptable för idag är det min dag tilulii! 20 år, teiniåren förbi.
tror jag ändå ska fortsätta med att leva som ung&galen, här borta är jag ju ännu mindreårig (men som tur endast i alkoholväg).

himla bra helg har det varit, bio och chillas med J på fredan, art in the park (sådär halft) och fika med Andrea och Eva samt night out med gänget på lördan. ikväll blir det födelsedagsmiddag med familjen och så ser vi om det hittas på nåt spontant mot natten

14.04.2013 kl. 21:23

let's go to the beach

uuh händelserik helg.

Fredag kväll träffade jag Dani, som är typ den enda aupairen som bor nära mig (so far), men typ 10min avstånd, jevla bra :) vi körde runt Woodlands området och checkade in en trevlig talang tävling och annat randomt
Lördag joinade jag familjen och såg ett par fotbollsmatcher, sedan vidare mot Houston, fika med det tyska gänget, glad att träffa två härliga personer som har ungefär samma musiksmak som mig ^-^
mot kvällen åkte jag vidare till Pearland och Pui, pizza- wii- och margarita-kväll!

hm, jo - jag gjorde ju i princip slut med alkoholen före jag kom till h-town, meen har redan återförenats med den två ggr hahaha gud ja e dålig.

Söndag ännu längre söderut- ända till mexikanska golfen! Galveston är en urhärlig ö (?) som ni kan se på några av bilderna nedan- färgglada hus, mer palmträd än i houston och spring, stranden, och ett litet nöjesfält ovanför vattnet. Tog ett åk på nöjesfältet, strosade runt vid stranden och åt seafood vid en mysig restaurangs terass. härligt!
och på kvällen hann jag ännu träffa Dani och hennes "gäng", galna men härliga tjejer.

Måndagen var jag in charge från morgon till kväll då båda hostföräldrarna reste runt lite, skönt att få ha haft sovmorgon idag :)

bu för vinden.

05.03.2013 kl. 19:40

BBQJUU Y'ALL

gårdagen i bilder typ. telefonbilder, beklagar, men vissa är med iPhone så smått bättre än med min sony.. anyway,

Houston Livestock Show and Rodeo, googla vetja :) på lördan var det  BBQ Carnival, och finaldagen för world's championship bbq jaja googla ni. Blev inte mycket ätas, bra det, minns inte ens vad jag åt haha, men kött och nåt till.. och d va gått :)
Pui och hennes host-farsa kom och mötte mig vid vårt hemliga gratis parkeringsställe hha, och hon hade med sig en cowboyhatt åt mig också ^-^ hihi, behövde inte känna mig som en total utböling. Hoppade först på några åkattraktioner, åå the gravity and adrealine! awesome, sen sökte vi upp "vårt" tält (Puis host-farsa hade två pass från sin firma - som är en av sponsorerna till ett tält; Brisket Cases, ett gäng bbq-tävlande - så vi fick skippa kön och få gratis mat och dricka!). Senare på kvällen blev basically alla cowboys i dosun och satte sina raggningrepliker i spel, härlig vibe överallt bortsett från några alltför fulla typer, live musik i nästan varje tält, maatin, gratis.. gick med i leken och låtsades att jag var 21 som antagligen alla trodde pga min sponsor-badge (liten sheriff-stjärna ni kan se lite av på bilderna). Synd bara att jag skulle köra hem haha (förlåt men var tvungen att smutta på amerikanska ölen- inget speciellt dock.. belgien fortfarande #1!)

nattbild- hittade hem igen och fick sova underbara 4h. osäker på om hatten var SÅ oproportionell i början av kvällen haha)

houstoon dålig bild, men bättre det än okoncentrerad bakom ratten

sånhäna små "bars" allover

maatin åt vänster, Pui och jag i pariserhjulet åt höger

bästa bandet i vårt tält!

maat och musik - nöjesfält

24.02.2013 kl. 21:24

NYC

så innan jag börjar skriva om veckan ska jag slänga upp några bilder jag lyckades ta.
få bilder blev det för att jag hellre ville se allt genom mina egna ögon och kompaktkameran kombinerat med bussguidning och mörker fick mig att må dåligt.

le suomalaiset. sista lagliga vinglaset, 8am

en del av St. John's Uni (aupairskolan)

Strawberry Fields vid Central Park.

vy från Rockefeller, rosa Empire State byggnad dagen till ära :)

bla bla stället alla borde känna igen

desigual's söta hörn

hejdåbild av lower manhattan. ses snart!

17.02.2013 kl. 04:20

queued post

GLAD VÄNDAG ALLIHOPA (: xx
Nu ska vi bege oss till NYC och vara turister ;) hörs!

sånt man gör när man är uttråkad

14.02.2013 kl. 21:01

klicka på inläggsrubriken för att kommentera :)